Având în vedere ca în întreaga Europa de vest sunt disponibile sisteme de Info Trafic la bordul vehiculelor rutiere care circula pe drumurile europene, UNTRR solicita autoritatilor sa asigure implementarea unui sistem de Info Trafic în România.
Apreciind ca sistemele de Info Trafic europene cu transmitere RDS (Radio Data Systems) si TMC (Traffic Management Channel) sunt deosebit de necesare pentru buna desfasurare a activitatii operatorilor de transport rutier, UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România) propune implementarea etapizata a unui sistem de Info Trafic în România, dupa cum urmeaza:
- Într-o prima etapa, sistemul de Info Trafic poate fi bazat pe transmitere radio (voce si RDS) a informatiilor cu privire la situatiile dificile ale traficului rutier din toata tara, în baza informatiilor primite de la:
- Politia Rutiera si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU): informatii referitoare la accidente, incidente rutiere datorita carora traficul este perturbat, conducatori care merg pe autostrada pe contrasens,
- Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR): informatii referitoare la situatia drumurilor (drumuri blocate, lucrari, circulatie pe o banda, semaforizari, etc),
- Administratia Nationala de Meteorologie (INMH): atunci când sunt prezente fenomene meteo deosebite (ceata foarte deasa, carosabil inundat dupa ploi puternice, zapada, grindina, etc).
- Într-o a doua etapa, dezvoltarea TMC (Traffic Management Channel) care permite utilizarea sistemelor de navigatie în mod eficient, prin afisarea informatiilor disponibile înca din etapa 1, si în plus - posibilitatea calcularii unor trasee ocolitoare.
Implementarea unui sistem de Info Trafic în România conform modelului european va contribui la cresterea sigurantei rutiere si la îmbunatatirea eficientei activitatii operatorilor de transport rutier, care sunt încorsetati de reglementari extrem de dure în zona timpilor de conducere si de odihna, si totodata supusi unor presiuni concurentiale uriase la nivel european.
Spre exemplu daca pe Info Trafic sau pe display navigatie este indicat un blocaj peste 30-50 km, fie se utilizeaza o ruta ocolitoare daca este disponibila, fie soferii profesionisti pot opri în locuri special amenajate, pentru a nu îsi compromite timpul de conducere aferent zilei respective (reamintim ca potrivit Regulamentului european 561/2006, un sofer profesionist poate conduce maxim 9 ore zilnic, în perioade de maxim 4 ore si 30 minute urmate obligatoriu de o pauza, cu maxim doua depasiri cu câte o ora în cadrul unei saptamâni, limitat la 56 ore într-o saptamâna si nu mai mult de 90 de ore pe parcursul a doua saptamâni consecutive).
UNTRR - Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata în 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, înregistrând de la înfiintare pâna în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.
Sursa: informatii auto
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu